تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/07/12 - 15:36
کد خبر: 483648

بازی‌های آسیایی‌ هانگژو؛

آغاز مبارزات کشتی فرنگی/ ۲ نقره و یک برنز فرنگی‌کاران ایران در ۴ وزن

آغاز مبارزات کشتی فرنگی/  ۲ نقره و یک برنز فرنگی‌کاران ایران در ۴ وزن

یازدهمین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شرایطی برای ورزش ایران آغاز شد که کشتی‌گیران در اوزان مختلف به روی تشک رفتند که دانیال سهرابی به مدال برنز رسید. امین کاویانی نژاد و ناصر علیزاده مدال نقره گرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛در یازدهمین روز بازی‌های آسیایی، رقابت‌های کشتی فرنگی آغاز شد و کشتی‌گیران در اوزان مختلف به روی تشک رفتند. در این روز دانیال سهرابی به مدال برنز رسید. امین کاویانی نژاد و ناصر علیزاده مدال نقره گرفتند.

دانیال سهرابی به مدال برنز رسید

در وزن ۶۷کیلوگرم کشتی فرنگی دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ یونگ جین رو از کره شمالی را مغلوب و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. سهرابی در این مرحله در کمتر از سه دقیقه «ری‌هان سوو» از کره جنوبی را ۹ بر صفر شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید.  وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب میرجان شرماخانبت از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در دیدار رده بندی کشتی گیر چینی را ۳ بر ۲ شکست داد و به مدال برنز رسید.

کاویانی نژاد به مدال نقره رسید

امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم با «کیم هیون وو» ازکره جنوبی مبارزه کرد و موفق شد حریف خود را ۹ بر ۳ شکست دهد. او در دور بعد به مصاف «دلشاد اومون گلدیف» از ازبکستان رفت و با پیروزی ۵ بر ۳ برابر وی راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد ریو لیو از چین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی‌نژاد در فینال مقابل آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان با نتیجه ۱ بر ۱ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی های آسیایی در هانگژوی چین، امین کاویانی‌نژاد نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان و نقره امیدهای جهان، در دیدار فینال مقابل آکژول محموداف دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی سخت و نزدیک با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

 کاویانی نژاد پیش از این در دور نخست ۹ بر ۳ کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در  دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی نیز یک بر یک از سد ریو لیو از چین گذشت و راهی فینال شد.

علیزاده طلا را از دست داد و نقره گرفت

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک «آتابک عزیزبکوف» از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد با «عظیم آناممدوف» از ترکمنستان کشتی گرفت و ۷ بر یک او را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیزاده در این مرحله با نتیجه ۵ بر یک مقابل سونیا کومار از هند به برتری رسید و فینالیست شد. وی در مرحله فینال به مصاف حریف ازبکستانی رفت که با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

دلخانی اولین حذف شده کشتی فرنگی

در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۲ سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد. وی در دور بعد با «آدیوس سلطان گالی» از قزاقستان مبارزه کرد و با شکست برابر وی به نیمه نهایی نرسید. با توجه به شکست حریف قزاقستانی در مرحله بعد، دلخانی از دور مسابقات کنار رفت.

فردا(پنج‌شنبه) و در روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی، محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران برابر رقبای خود به میدان می روند.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top